Denne gruppen er for deg som har et ønske om å bruke jogging som treningsform. Bli med på gruppetrening en gang i uka og få treningsopplegg for resten av uka. Alt sammen helt gratis!

Vi legger opp til tre økter sammen som gruppe. Øktene tilpasses hver enkelt og vi kan garantere at ingen blir fraløpt. Fun run med friskliv.jpg

Du får i tillegg utdelt treningsprogram som gjennomføres hjemme. Hjemmetreningen er på 2-4 økter per uke og varer i 7 uker. Programmet er utarbeidet av NTNU/ CERG (Cardiac Exercise Research Group). Programmet er tidseffektivt (øktene gjennomføres på rundt 30 min.), enkelt og gir dokumentert bedre form- uansett utgangspunkt! Eneste fysisk «krav» for å delta i gruppa er at du kan gå 45 minutter sammenhengende.

Tidspunkt:

  • Mandag 31.08 kl.14:30-15:15
  • Mandag 07.09 kl.14:30- 15:15
  • Mandag 21.09 kl.14:30- 15:15

Gratis deltakelse, bindende påmelding. Du bør møte alle gangene for å få utbytte av kurset.

Oppmøte: Driv-plassen, Gjeversrudveien, 1914 Ytre Enebakk

Påmelding: Navn, adresse, e-post og telefonnummer sendes per sms til 948 85 419 eller til e-post frisklivssentralen@enebakk.kommune.no

Grunnet smittevernhensyn er det begrenset antall plasser. Vi følger retningslinjene til FHI (rutinene for kurset er i tillegg godkjent av smittevernlege, kommuneoverlegen og kommunens kriseledelse i Enebakk).

Alle deltakere må forholde seg til følgende rutiner:

  • Alle deltakere må bekrefte per sms til instruktør i forkant av treningen samme dag at de er symptomfrie/ friske
  • Alle oppfordres til å vaske hender direkte før de drar på trening, og umiddelbart etter de kommer hjem. Instruktøren har med håndsprit på treningen dersom ikke håndvask er mulig.
  • Det oppfordres til å ankomme treningen i egen bil. Unngå samkjøring og kollektivtransport hvis mulig
  • Alle deltakere må ha med egen vannflaske. Ut over dette benyttes det ikke utstyr.
  • Treningen er åpen for maks 20 deltakere som trener med minst en meters mellomrom. Nærkontakt er ikke tillatt
  • Øvelsene utføres på en forsiktig og skånsom måte for å unngå skader