Opplysninger om stillingen og arbeidsstedet
Barnevernstjenesten er organisert under Kultur-, oppvekst- og skoleavdelingen. Vi er samlokalisert i Familiens hus sammen med PPT, NAV, Enhet for psykisk helse og rusarbeid, SLT og Helse barn og unge. Det legges stor vekt på tverrfaglig samarbeid innad i Familiens hus, og ut mot de andre tjenestene i kommunen. Det planlegges implementering av TIBIR i kommunen i løpet av 2024.
Barnevernstjenesten består av en trivelig gruppe bestående av to familieveiledere, 10 saksbehandlerstillinger, merkantil ressurs og leder. I denne oversiktlige tjenesten, vil du få mulighet til å jobbe med varierte oppgaver og alle deler av saksbehandlingen. Dette innebærer blant annet samtaler med barn og foreldre, gjennomføring av tverrfaglige samarbeidsmøter, og å stille som kommunens partsrepresentant i rettssystemet.
Kvalifikasjoner
- Bachelor i barnevern eller sosialfag
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Vi ønsker deg som
- Har evne til å vise initiativ og etablere tillitsforhold til barn, foreldre, kollegaer og samarbeidspartnere
- Er fleksibel og har høy arbeidskapasitet
- Kan jobbe systematisk og selvstendig
- Har erfaring fra saksbehandling i barnevernstjenesten
Personlig egnethet vil bli vektlagt i stor grad.
Den som ansettes må ha førerkort klasse B.
Noe ettermiddag og kveldsarbeid må regnes med.
Vi tilbyr deg
- Veiledning individuelt og i gruppe (prosessveiledning av ekstern veileder)
- Allsidige arbeidsoppgaver i en organisasjon i utvikling og endring
- Barnevernstjenesten legger stor vekt på kompetanseheving og faglig utvikling
Tilsetting skjer på de vilkår som kommer frem av gjeldende lover og avtaler.
God pensjonsordning i KLP.
For nærmere informasjon om stillingen, kontakt barnevernleder Mariann Langleite på 64 99 22 90
SØKNADSFRIST: 01.10.2023
Søk stilling som barnevernskonsulent i Enebakk
Attester og vitnemål medbringes ved et eventuelt intervju.
I henhold til offentleglova § 25 gjøres det oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig.