Vil du være med å utvikle de sosiale tjenestene i NAV Enebakk, samt bistå brukere som har utfordringer med å komme ut i arbeid eller utdanning?

Vi har ledig en 100 % prosjektstilling med varighet inntil tre år. NAV Enebakk betjener en kommune med ca. 11000 innbyggere, og vi er 19 ansatte fordelt på stat og kommune.


NAV Enebakk er godt i gang med arbeidet om å bistå de som har et ekstra behov for veiledning og bistand for å komme i arbeid eller utdanning. Som prosjektmedarbeider vil din hovedoppgave være å videreutvikle dette.

Stillingen krever at du kan jobbe systematisk og målrettet.
 

Vi ser etter deg som vil jobbe i et engasjert og nyskapende miljø. Du har gode kommunikasjonsevner og er en nettverksbygger.  Er du en person med mye pågangsmot, som kan være tydelig og direkte? Er du en menneskekjenner? Da er du sannsynligvis akkurat den vi leter etter. 
 

Sentrale arbeidsoppgaver:

  • Saksbehandling, arbeidsrettet oppfølging, råd og veiledning av brukere etter Lov om sosiale tjenester i arbeids – og velferdsetaten med hovedvekt på aldersgruppen 18 – 30 år.
  • Kartlegge jobbsøkernes faglige og personlige interesser, sterke sider, ferdigheter og evner, samt matche med riktige jobber/arbeidsgivere.
  • Etablere og utvikle samarbeid med potensielle arbeidsgivere i det private og offentlige næringsliv.
  • Jobbe tett med arbeidsgivere og deltakere.
  • Skape og opprettholder gode relasjoner med samarbeidspartnere.
  • Dokumentere skriftlig i NAV sine saksbehandlingssystemer.
  • Engasjere og motivere både jobbsøkere, arbeidsgivere og kolleger.
  • Ansvar for ca. 20 deltakere, etter Supported Employment metodikk.

Den som søker må ha:

  • 3-årig høgskole som er relevant for stillingen.
  • Vise til gode samarbeidsevner med stor grad av løsningsorientering.
  • Du må beherske godt norsk skriftlig og muntlig. Hvis du ikke har norsk eller skandinavisk som morsmål må gode språkkunnskap dokumenteres.
  • Gode og relevante datakunnskaper.
  • Må ha førerkort kl B og det er en fordel om du disponerer egen bil.

Personlige egenskaper:

  • Har troen på at alle mennesker til tross for ulike kulturbakgrunn og/eller helseproblemer kan få eller beholde en vanlig jobb.
  • Evne til å kunne arbeide selvstendig, målrettet og relasjonsbyggende.
  • Kan arbeide målrettet, nøyaktig og effektivt.
  • Motiveres av å jobbe etter og å bli fulgt opp på resultater.
  • Kan håndtere uforutsigbarhet og endringer.
  • Er initiativrik og evner å strukturere egen arbeidshverdag.
  • Gjerne utdanning eller erfaring med Supported Employment metodikken.
  • Vi ser etter en person som er utadvendt og som gir tillit både eksternt og internt.

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde.
  • Et godt arbeidsmiljø preget av engasjerte og kunnskapsrike kolleger.
  • Kommunens verdigrunnlag åpenhet, respekt, redelighet og mot definerer også enhetens grunnholdninger til kolleger, brukere og pårørende. Det er høy takhøyde hos oss.

Vi kan tilby en spennende og utfordrende jobb i et godt arbeidsmiljø i en organisasjon i endring.

Tilsetting skjer på de vilkår som fremgår av gjeldende lover og avtaler. God pensjonsordning i KLP.

Lønn: Stillingen lønnes fra kr 490 000 – 550 000 ut fra kompetanse og erfaring.

 

Kontakt leder Jorun Roaldset på telefon 400 38503 for nærmere informasjon om stillingen

 

Søknadsfrist: 18. april 2021

Søk elektronisk her   

 

I henhold til offentleglova § 25 gjøres det oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig.