Ta med en venn på aktivitetsdagen

Kom og marker Verdens aktivitetsdag på Breivoll gård den 10. mai. Her kan du prøve deg på ulike aktiviteter. Eller kanskje delta på Frisklivsløpet? Meld deg på her.

Logo verdens aktivitetsdag i follo - Klikk for stort bilde Nordre Follo kommune

Dagen starter med Prøv en aktivitet for voksne, hvor du kan hente fram gamle kunster, eller endelig få gjøre noe du har drømt om å prøve lenge.

Dagen avsluttes med Frisklivsløpet - for alle! Her kan du velge å løpe eller gå 1, 3 eller 5 km. Det trekkes fine premier blant alle som deltar.

Arrangementet er gratis, men krever påmelding (begrenset antall plasser).

Program - Verdens aktivitetsdag 2024
Tid Aktivitet
10:30 Registrering, ankomst og velkommen
11:15 Prøv en aktivitet
12:45 Lunsjforedrag Hverdagsglede - Med Maja Eilertsen (lege og forsker ved FHI)
13:45 Felles oppvarming
14:30 Frisklivsløpet
15:15 Trekning av premier og takk for i dag!

Påmelding

Meld deg på i Spond-appen her, eller scann QR-koden:

QR-kode - Påmelding Verdens aktivitetsdag - Klikk for stort bilde

Prøv en aktivitet - for voksne

Velkommen til aktivitets- og bevegelsesglede i mai. Et utplukk av aktiviteter er klar for å ta imot deltakere.

Kanskje er det noe du har drømt om å prøve lenge, eller gamle kunster å ta opp igjen. Dyktige instruktører veileder og lærer bort, her trenger du ingen forkunnskaper.

Her er noen av aktivitetene du melde deg på:

• kajakk
  • orientering
  • volleyball
  • frisbeegolf
  • kubb
  • badminton m.m.

Det er et begrenset antall plasser, første-mann-prinsippet som gjelder.

Møt opp til registrering kl. 10:30. Aktivitetene starter presis kl. 11:15.

Frisklivsløpet – for alle!

Dette er et løp for deg som aldri har løpt før, for deg som vil løpe fort eller for deg som vil gå, for deg som vil løpe alene eller hånd i hånd med venner og familie.

Vi ønsker å senke terskelen for å delta på løp, og ønsker at Frisklivsløpet skal være et løp hvor alle kan oppleve mestring og løpeglede.

Kanskje er dette startskuddet for løpingen din, eller et mål etter en lengre opptreningsperiode?

Bli med!

Du har 1 time å fullføre på, og kan velge mellom distansene:
1, 3 eller 5 km.

Traseen på 1 km er tilgjengelig med rullestol.

Det er et begrenset antall plasser, første-mann-prinsippet gjelder.

Praktisk informasjon

• Startnummer hentes på Frisklivssentralens stand/registreringsområde.
  • Tidtakingen: Det vil være en tidtavle ved målgang, husk å sjekke denne når du trår over målstreken. Du må selv notere tiden din (tips: skriv det på startnummeret).
  • Løypen vil gå på sti, grus og asfalt.
  • Du får banan og drikke ved målgang (ingen drikkestasjoner i løypen).
  • Løpet foregår i 60 minutter, og du må selv passe på at du er i mål innen tiden (velg distansen som passer deg).
  • Felles oppvarming kl. 13.45.
  • Det blir trukket fine premier blant alle som deltar, kl. 15.15.

Verdens aktivitetsdag et samarbeid mellom kommunene Ås, Nesodden, Enebakk, Frogn og Nordre Follo. Vi samarbeider også med DNT.