Forskrift om SFO

3 Innmelding/søknad, opptak, oppsigelse, endring

3.1 Innmelding/søknad 

Innmelding/søknad gjøres elektronisk via skoleadministrativ program. Innlogging skjer ved MINID.

3.2 Opptak 

Det er et hovedopptak hvert år med søknadsfrist 15. april. Opptaket gjelder normalt for inntil fire år, eller til plassen sies opp skriftlig. 

Ved innmelding utenom hovedopptak gis det tilbud så langt bemanningen tilsier at det er ledige plasser. 

3.3 Oppsigelse 

For endring eller oppsigelse av plass neste skoleår er fristen 15. april. 

For oppsigelse eller endring av plass i skoleåret er oppsigelsestiden/iverksettelsen en måned regnet fra den første i påfølgende måned. 

3.4 Endring, oppsigelse 

Endring eller oppsigelse av plass gjøres elektronisk via skoleadministrativt program. Innlogging skjer ved MINID

3.5 

Rektor kan ta tildeling av SFO-plass opp til ny vurdering dersom plassen ikke benyttes i tråd med forskriften. For eksempel dersom åpningstider og/eller betalingsfrister ikke overholdes, og/eller dersom det er en betalingsrestanse ved skoleårets slutt.