Hvem kan søke?
For å få innvilget langtidsopphold i sykehjem må du
- ha behov for heldøgns omsorg, sykepleie og legetilsyn i institusjon
- ikke være i stand til å bo i eget hjem på grunn av behov for omfattende tilsyns- og hjelpebehov som følge av sykdom.
Alle andre relevante tiltak skal på forhånd være utprøvd eller vurdert for deg.
Slik søker du
Du søker langtidsopphold ved å fylle ut søknadsskjemaet for helse- og omsorgstjenester.
Søk om helse- og omsorgstjenester
Kan du ikke søke om helse- og omsorgstjenester elektronisk? Du kan skrive ut søknadsskjemaet på papir, klikk på "Forhåndsvis skjema i pdf" og skriv ut.
Papirskjemaet sendes til:
Enebakk kommune
Enhet for rehabilitering, mestring og tildeling
Prestegårdsveien 4
1912 Enebakk
Kontakt oss
E-post: tildeling@enebakk.kommune.no
Telefon: 64 99 22 20
Søknadsfrist
Det er ingen søknadsfrist, og søknadene behandles fortløpende.
Hva koster det?
Betaling for langtidsopphold beregnes ut fra dine inntekts- og utgiftsforhold beregnes slik:
- 75 % av inntekt inntil folketrygdens grunnbeløp, fratrukket et fribeløp
- 85 % av inntekter ut over folketrygdens grunnbeløp.
Les mer om hvordan egenbetalingen beregnes:
Forskrift om egenandel for helse- og omsorgstjenester kapittel 1 § 3
Hva skjer videre?
Etter at du har søkt vil du få et brev fra Tjenestetildeling for helse- og omsorgstjenester med svar på din søknad. Søknaden blir behandlet så raskt som mulig, senest innen 3 uker.
Klage
Klage på vedtak kan sendes skriftlig til Tjenestetildeling for helse- og omsorgstjenester.
E-post: postmottak@enebakk.kommune.no
eDialog: Enebakk kommune eDialog skjema (kryptert og sikker sending)
eller via post til Enebakk kommune v/ Tjenestetildeling for helse- og omsorgstjenester, Prestegårdsveien 4, 1912 Enebakk.
Sykehjem i Enebakk
Les mer om Enebakk sykehjem